Konieczność dostosowania się do bardziej elastycznego, hybrydowego modelu pracy wynikającego ze zmieniających się dynamicznie warunków powoduje, że firmy potrzebują innowacyjnych technologii wspierających pracę.

Ostatnie wydarzenia i globalne zmiany, dotyczące m.in. kultury organizacji, zmobilizowały pracodawców do zmiany zasad dotyczących miejsca pracy i przyjęcia bardziej elastycznego, hybrydowego modelu wykonywania służbowych obowiązków. W dzisiejszych czasach pracownicy pozostają bowiem w ciągłym ruchu, nieustannie przemieszczając się między biurem, domem a przestrzenią publiczną. Jeśli ten nowy sposób pracy ma być efektywny, to firmy powinny zająć się wdrażaniem takich technologii, które tę efektywność zapewnią.

Sale konferencyjne nie znikną w najbliższej przyszłości, ale służyć będą nie tylko tym, którzy fizycznie się w nich znajdą, lecz także osobom łączącym się zdalnie. Według badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Dell przez Wainhouse, aż 78% osób zajmujących się obsługą sal konferencyjnych (zarówno z działów IT, jak i administracyjnych), uważa, że ich wykorzystanie wręcz będzie rosło wraz z coraz liczniejszymi wideokonferencjami. A ponadto 69% tych osób przewiduje zwiększenie budżetu na technologie związane z salami konferencyjnymi.

Organizatorzy i uczestnicy spotkań nieustannie poszukują łatwych w obsłudze narzędzi, które zapewnią bezproblemowe korzystanie z przestrzeni konferencyjnej. Oczekują przede wszystkim szybkiej i płynnej obsługi. Rozumiejąc przez to m.in. możliwość natychmiastowego udostępniania informacji, prowadzenie rozmów wideo i bezproblemowe podłączanie akcesoriów, które zwiększą produktywność takich spotkań. Jednak jeśli chodzi o sale konferencyjne i inne przestrzenie dzielone przez współpracowników, często niełatwo jest znaleźć intuicyjne, nieskomplikowane rozwiązania. Zdecydowanie częściej problemem są słabe połącznie audio, niesatysfakcjonujący obraz na ekranie, brak portów potrzebnych do podłączenia urządzeń peryferyjnych, wadliwie działający sprzęt i mnóstwo innych drobnych przeszkód, które stoją na drodze do rozpoczęcia spotkania.

Aby rozwiązać te problemy, proponujemy nowoczesne rozwiązania, które powinny oferować użytkownikom możliwość:

  • szybkiego łączenia się dzięki bezproblemowej technologii castingu, która jest łatwa w instalacji i prosta w użyciu.
  • prezentowania i udostępniania treści w przypadku których użytkownik ma pewność, że zarówno obraz, jak i dźwięk są wyraźne i czyste
  • współpracy z wykorzystaniem możliwości wprowadzania adnotacji bezpośrednio na ekranie i przechwytywania danych, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwo zapisywać i udostępniać treści.

Według badań Wainhouse Research, wprowadzenie interaktywnych monitorów do sal konferencyjnych przynosi znaczne korzyści dotyczące efektywności spotkań. Jedną z nich jest oszczędność ponad 11 minut na każde godzinne spotkanie (a dokładnie 11,3 minuty). Pięćdziesiąt procent respondentów wskazuje na zwiększone zaangażowanie pracowników i ich większą kreatywność.

Monitory wielkoformatowe firmy Dell na nowo definiują nowoczesne miejsce pracy, zapewniając łatwe podłączenie i innowacyjne sposoby przedstawiania prezentacji. Wielodotykowy (20-punktowy!) ekran firmy Dell o imponującej rozdzielczości 4K, ze złączem USB-C i funkcją Screen Drop idealnie odpowiada potrzebom wideokonferencji. Nasze monitory wielkoformatowe są łatwe w konfiguracji i obsłudze, dzięki czemu uczestnicy spotkania mogą się ze sobą szybko połączyć, bez żadnych zakłóceń. Monitory są niezależne od oprogramowania i sprzętu, więc użytkownicy mogą je połączyć z praktycznie każdym komputerem, systemem operacyjnym lub oprogramowaniem. Zapewniają bezproblemową współpracę grupową, umożliwiając wielu osobom jednoczesne pisanie, edytowanie, dodawanie adnotacji lub kasowanie notatek.

Na rozwiązanie Dell Meeting Space składają się komputer OptiPlex 7080 Micro z domyślnie już skonfigurowanymi pokojami Microsoft Teams lub Zoom Rooms, urządzeniami peryferyjnymi audio/wideo i monitorami wielkoformatowymi firmy Dell. Każde spotkanie może się zacząć bez żadnych opóźnień, ponieważ połączenie ułatwia funkcja wykrywania zbliżenia się użytkownika i łączenia jednym dotknięciem w celu natychmiastowego wyświetlania treści, zarówno osobom obecnym fizycznie w pokoju konferencyjnym, jak i zdalnym uczestnikom.

Doskonale rozumiemy, że organizatorzy wirtualnych spotkań i wideokonferencji muszą się teraz zmagać z wieloma wyjątkowymi wyzwaniami. Niejednokrotnie muszą „pogodzić ogień z wodą”, by sprostać potrzebom wszystkich użytkowników, a często koordynując takie spotkania nie mogą liczyć na wsparcie dostawcy lub działu IT. Z tego powodu firma Dell, będąca od siedmiu lat numerem jeden na świecie wśród producentów monitorów[1], przygotowała różnorodne rozwiązania, zaczynając od monitorów odpowiednich dla spotkań każdego rodzaju i w każdym pomieszczeniu – od kameralnych gabinetów, przez niewielkie sale konferencyjne po otwarte biurowe przestrzenie i sale edukacyjne.

O autorze:

Sean pełni funkcję wiceprezesa i dyrektora generalnego ds. monitorów biznesowych w dziale oprogramowania i urządzeń peryferyjnych firmy Dell. Sean jest odpowiedzialny za kierowanie zespołami inżynierów i marketingu monitorów biznesowych. Jego zadaniem jest zapewnienie klientom najlepszych doświadczeń związanych z produktem. Sean dołączył do firmy Dell w 2019 roku, przechodząc z AUO, gdzie spędził ostatnie 20 lat na różnych stanowiskach kierowniczych w działach jakości, produkcji, sprzedaży, marketingu i zarządzania ogólnego jednostkami biznesowymi. Jest ekspertem w kwestii technologii paneli LCD, ma bogate doświadczenie kierownicze w dziedzinie inżynierii i produkcji oraz pasję do wprowadzania innowacji.

Sean uzyskał jeden tytuł magistra z inżynierii mechanicznej oraz drugi, z badań operacyjnych i inżynierii przemysłowej na Uniwersytecie Cornell w Nowym Jorku.

[1] Źródło: IDC Worldwide Quarterly PC Monitor Tracker, III kwartał 2020 roku.