Żeby wdrożenie nowej architektury w firmie zakończyło się prawdziwym sukcesem, a uruchomiony system sprawnie zrósł się z działaniem całej organizacji, skutecznie wypełniając swoje zadanie, oprócz infrastruktury, serwerów i oprogramowania potrzebne jest coś jeszcze. Potrzeba kogoś, kto będzie czuwał nad jego prawidłowym działaniem, na bieżąco rozwiązując nieuniknione w tej fazie problemy. Kogoś, kto dzięki swojemu doświadczeniu zapewni wsparcie reszcie zespołu, niwelując obciążenie i stres związany z sytuacją.

Świadomość, że do opieki nad nowo wdrożonym projektem potrzebny będzie specjalista – człowiek dysponujący odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem – to ogromnie ważny pierwszy krok. Kolejnym krokiem jest zdanie sobie sprawy, jak deficytowym towarem są tacy ludzie. Znalezienie na rynku pracy specjalisty dobrze znającego się na konkretnych zagadnieniach, którymi będzie miał zająć się w naszej firmie nie należy do zadań prostych.

Cyfrowa transformacja to już dla większości przedsiębiorstw i instytucji nie przyszłość, tylko teraźniejszość, a to oznacza ogromne zapotrzebowanie na wysokiej klasy pracowników IT. Jednak zadaniem jeszcze o poziom trudniejszym może się okazać znalezienie pracownika, który ma nie tylko teoretyczną wiedzę, ale też rzeczywiste umiejętności wynikające z doświadczenia z produktami, do pracy z którymi jest rekrutowany. Oczywiście, zdolny specjalista jest w stanie nauczyć się pracy z każdym systemem – ale to wymaga czasu i jak każda nauka, nieuniknionych błędów. Niewielu przedsiębiorców chciałoby, żeby te błędy obciążyły właśnie ich firmę…

Postaw na usługę residency

Istnieje jednak rozwiązanie, które pozwala pozyskać doskonale wyszkolonego specjalistę z doświadczeniem dotyczącym dokładnie takich rozwiązań, jakimi miałby się zająć w waszej firmie. Specjalistę, który nie jest człowiekiem znikąd, tylko kimś, czyje umiejętności zostały zweryfikowane i sprawdzone. Kogoś, kto ma to bezcenne doświadczenie – nie z podobnym czy analogicznym rozwiązaniem, ale właśnie z tymi produktami, które planujecie wdrożyć. W dodatku można pozyskać go bez długotrwałego i kosztownego procesu rekrutacyjnego, praktycznie “prosto z półki”! Tym rozwiązaniem są rezydenci.

Rezydent to wysokiej klasy specjalista wyszkolony przez Dell Technologies. Osoba z dogłębną znajomością produktów firmy, doskonale wyszkolona i sprawdzona w praktyce. Pracując na rzecz firmy rezydent pozostaje pracownikiem Dell Technologies, co daje przedsiębiorstwu elastyczność i wygodę w zarządzaniu swoimi zasobami. Nie trzeba zajmować się procesem rekrutacji, sprawdzać kwalifikacji albo zastanawiać się, czy za rok lub trzy lata taki etat wciąż będzie potrzebny. Rezydent jest dostępny natychmiast, dysponując dopasowanym do potrzeb, zweryfikowanym zestawem umiejętności, w takim zakresie czasowym, jaki jest optymalny z punktu widzenia firmy. Jego praca ma formę usługi świadczonej przez Dell Technologies na podstawie stosownej umowy, w której określane są konkretne oczekiwania, obowiązki oraz potrzebny czas. Usługi rezydentów są zawsze dopasowane do oczekiwań i potrzeb firm, dlatego w epoce cyfrowego nomadyzmu – trendu zidentyfikowanego między innymi w raporcie Future Thinkers, do zapoznania się z którym gorąco zachęcamy – czy wyzwań operacyjnych narzuconych nam przez otaczającą rzeczywistość, mogą być świadczone także zdalnie, bez żadnego uszczerbku dla ich jakości.

Jakie zalety ma to rozwiązanie?

Można powiedzieć, że korzystając z usługi rezydenta, firma kupuje sobie dostęp do specjalistycznej wiedzy i umiejętności lub też odciąża swoich specjalistów, aby Ci mogli zająć się zadaniami adekwatnymi do ich specjalizacji i poziomu umiejętności, ale taki opis byłby ogromnym uproszczeniem, zupełnie nie biorącym pod uwagę ludzkich aspektów całej sytuacji. Nie każdy nadaje się do pracy na stanowisku rezydenta, i to wcale nie ze względu na bardzo wysokie wymagania dotyczące kwalifikacji merytorycznych. Ogromnie ważne jest proaktywne nastawienie, chęć zrozumienia potrzeb i stylu działania firmy, na rzecz której będzie się pracować, włącznie z czymś tak nieuchwytnym, a zarazem bardzo istotnym jak duch danej organizacji, czy wreszcie pozytywne nastawienie do innych, optymizm i cierpliwość. Dlatego właśnie rezydenci pracujący w Dell Technologies to nie tylko elitarni specjaliści, to przede wszystkim otwarci, chętni do pomocy ludzie.

Z praktyki wynika, że rezydenci szybko wrastają w firmy, w których pracują, stając się praktycznie częścią zespołu. Nie zdarzyło się jeszcze, żeby umiejętności rezydenta marnowały się z powodu jakiejś bariery obcości czy niechęci – wręcz przeciwnie, znamy liczne przykłady sytuacji, w których nasz pracownik dzięki swojej wiedzy o rozwiązaniach Dell Technologies oraz unikalnej znajomości działania firmy okazywał się nieocenioną pomocą w szacowaniu jej potrzeb i przygotowywaniu strategii rozwoju.

Usługa rezydentów nie jest nowa, jednak w ostatnich latach cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Obserwując światowe i krajowe trendy łatwo zrozumieć, dlaczego tak się dzieje, a także przekonać się, że jej znaczenie będzie tylko rosło. Możliwość skorzystania z rezydenta daje firmom elastyczność w świecie, w którym sytuacja rynkowa zmienia się niemalże z roku na rok – może nawet z miesiąca na miesiąc. Daje natychmiastowy dostęp do najwyższej klasy specjalistów z doświadczeniem w pracy z konkretnymi rozwiązaniami w sytuacji, kiedy rynek odczuwa dramatyczny niedobór pracowników IT. Oferuje wreszcie znacznie więcej, niż tylko trybik w maszynie – w epoce powszechnych problemów komunikacyjnych i braku zaangażowania pracowników ma się pewność, że rezydenci Dell Technologies są gotowi pomóc i zrobią to z uśmiechem i zaangażowaniem.