W erze transformacji cyfrowej granic firmy nie wyznaczają już mury biura – firma jest tam, gdzie jej pracownicy. To stwarza zupełnie nowe wyzwania związane zarówno z charakterem wykonywanych obowiązków, bezpieczeństwem danych, jak i wsparciem technicznym.

Jeszcze nie tak dawno komputer, jako narzędzie pracy był wykorzystywany przede wszystkim przez pracowników biurowych. Wyzwania, jakie stały przed działami IT, były względnie proste i rutynowe. Instalowanie aplikacji, aktualizowanie BIOS-u, zapewnienie bezpieczeństwa danych, serwisowanie w razie problemów – o to wszystko można łatwo zadbać, gdy komputery są pod ręką. Internet i pojawienie się podręcznych urządzeń przenośnych zdolnych przesyłać dane bezprzewodowo spowodowały, że nie jest to takie proste. Notebooki stały się codziennym narzędziem pracy osób pracujących zdalnie. Przy czym różnice w zadaniach oraz sposobie wykonywania pracy przez pracowników z różnych stanowisk wymusiły indywidualne podejście do każdego z nich. Mobilny przedstawiciel handlowy oprócz właściwego sprzętu, potrzebuje również innego oprogramowania, odpowiednich polityk bezpieczeństwa oraz innego poziomu wsparcia technicznego od księgowego pracującego z domu, czy też inżyniera na co dzień przebywającego na budowie autostrady. Jednocześnie wszyscy Ci pracownicy używają równolegle smartfonów łącząc się nimi z intranetem firmy oraz przesyłając i zapisując w ich pamięci wrażliwe dane.

Dalsza część tekstu jest dostępna jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Zarejestruj się lub zaloguj, aby móc przeczytać ten wpis.