Przeglądając serwisy z ofertami pracy łatwo można dostrzec, że najbardziej poszukiwanymi specjalistami są ci związani z IT. Pracodawcy poszukują programistów konkretnych języków, administratorów, serwisantów, project managerów, scrum masterów, testerów, deweloperów etc. Zdecydowanie można powiedzieć, że w przypadku tych profesji już od kilku lat mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Co za tym idzie znacząco wzrosły wymagania kandydatów. Nie tylko finansowe, ale także dotyczące wszelkiego rodzaju pozafinansowych benefitów.

Specjalistów na rynku jest więc coraz mniej i, nie ma się co oszukiwać, są coraz drożsi. Co jednocześnie nie oznacza wcale, że coraz lepsi. Liczne kursy nie ratują sytuacji, bo wykształconym w ten sposób specjalistom brakuje doświadczenia, a często też i wiedzy. Tymczasem pandemia znacząco przyspieszyła transformację cyfrową wielu firm. Wdrożenia nowych technologii, uwzględniane w planach strategicznych na najbliższych pięć lat, nagle przyspieszyły. Praca zdalna lub hybrydowa mają swoje wymagania.

Dla firm oznacza to dwa poważne wyzwania – konieczność błyskawicznej reakcji i uruchomienie zaplanowanych na odległą przyszłość wdrożeń „na wczoraj” oraz pozyskanie potrzebnych do tego celu ludzi. O ile z tym pierwszym kłopotu nie ma (jedynie pieniądze mogą stanowić jakąś barierę), o tyle to drugie jest więcej niż kłopotliwe. Najlepszy nawet dział HR nie pozyska z rynku specjalistów IT, bo… rynek po prostu został wydrenowany.

Co w takim razie powinno zrobić przedsiębiorstwo planujące np. rozbudowę własnej infrastruktury IT, wymianę urządzeń sieciowych lub wdrożenie rozwiązań chmurowych? Zwrócić się po pomoc do fachowców. Dell Technologies nie tylko może dostarczyć sprzęt czy usługę, ale także zapewnić ich optymalną implementację.

Firmowy dział IT będzie tym, który koordynuje prace, ale za całość powodzenia operacji będzie odpowiadać firma prowadząca wdrożenie. Co to daje? Przede wszystkim odciąża specjalistów organizacji, którzy mogą zajmować się wówczas strategicznymi dla przedsiębiorstwa obszarami, tak by codzienne zadania nie leżały odłogiem. To szczególnie ważne w firmach produkcyjnych oraz tych z branży e-commerce.

Po drugie, jeśli dostawca sprzętu i usługi jest jednocześnie odpowiedzialny za ich uruchomienie, to na jego barkach spoczywać będzie obowiązek doprowadzenia projektu do pomyślnego końca. Firma unika również niedogodności związanych np. z brakiem kompatybilności różnych rozwiązań, kłopotów z logistyką dostaw, problemów związanych z brakiem w swoim zespole osób wyspecjalizowanych w danym zagadnieniu oraz, co najważniejsze, nie musi nikogo zatrudniać ad hoc.

Wbrew pozorom to bardzo ważny aspekt. Wyobraźmy sobie, że przedsiębiorstwo przeżywające obecnie pandemiczny boom na swoje towary, musi gwałtownie uruchomić dodatkowy kanał sprzedaży. Ze zwykłego producenta, powiedzmy rękawiczek jednorazowych, staje się dostawcą tychże na cały świat i w związku z tym musi uruchomić sklep internetowy, program do zaawansowanej logistyki, nowy system ERP oraz rozbudować własne serwery z uwzględnieniem zabezpieczenia danych poprzez wykonanie ich kopii zapasowej w chmurze. Czas wykonania projektu – jak zwykle „na wczoraj”. Nie ma takiej mocy, która spowodowałaby, że dział IT w obecnym składzie podoła tym zadaniom bez szkody dla bieżącej produkcji, która jest przecież najważniejsza. Oczywiście, można kogoś zatrudnić, ale… jak już wcześniej napisaliśmy nie jest to łatwe, nie jest też tanie i wcale nie musi być dobrym pomysłem. Poza tym osoba taka byłaby potrzebna wyłącznie na czas projektu. Nie jest to najlepszy wabik dla prawdziwego fachowca.

Dell Technologies przychodzi z odsieczą

Sytuacja nie jest jednak aż takim wyzwaniem, jakby mogło się wydawać. Na ratunek przychodzi Dział Usług Profesjonalnych Dell Technologies. Jego zadaniem jest udzielenie wsparcia klientowi od samego początku projektu przez wybór urządzeń po ich dostarczenie, uruchomienie i szkolenia dla użytkowników.

Dlaczego korzystać z Działu Usług Profesjonalnych Dell Technologies? Otóż najdoskonalsza nawet technologia może okazać się nie tym, czego po niej oczekiwano bez odpowiedniego podejścia na etapie projektu oraz jego właściwego poprowadzenia. A przecież żadna infrastruktura IT nie jest homogeniczna. Zazwyczaj sprzęt dostarczony został przez różne firmy, aplikacje pochodzą od wielu dostawców, a potrzeby użytkowników końcowych również bywają skrajnie różne. Nasi specjaliści pomogą więc w dokonaniu audytu, przygotowaniu projektu, doborze rozwiązań z uwzględnieniem nie tylko potrzeb technicznych, ale także możliwości finansowych. A potem już z górki – czyli dostawa, wdrożenie, uruchomienie. Brzmi prosto? Tak, o ile zadanie powierzy się fachowcom.

Prowadzenie każdego biznesu wymaga zaangażowania. W tych szczególnie trudnych czasach, gdy wiele spraw nabrało niezwykłego tempa, konieczność modernizacji infrastruktury IT dla wielu firm oznacza być lub nie być. Nie ma tu więc miejsca na pomyłkę.

Aby to osiągnąć, Dell Technologies stosuje zgłoszone do opatentowania narzędzia i procesy ułatwiające automatyzację, aby uniknąć ręcznych czynności, które często powodują zbędne różnice konfiguracji i inne błędy.

Najważniejsze jednak w tym wszystkim jest to, że firmowy dział IT nie zostaje sam z potężnym wyzwaniem, jakim jest wprowadzenie nowych rozwiązań informatycznych. Może skupić się na codziennych zadaniach, zapobiegać pożarom i dbać o płynne działanie całej firmy. Natomiast dział HR nie musi gwałtownie poszukiwać specjalistów IT i martwić się ich brakiem.

Autor: Damian Bocheński